‘Samen Leren Inhoud Geven’. Verslag Studieconferentie Lunteren PO

Maak van de school een lerende organisatie. Teamleden die hun talenten kunnen ontplooien, gaan beter om met veranderingen. Dat zijn twee belangrijke boodschappen van de driedaagse studieconferentie ‘Samen Leren Inhoud Geven’, die School aan Zet organiseert voor het primair en speciaal onderwijs. Ruim 1.400 schoolleiders, intern begeleiders, leraren, directeuren en bestuurders leren op deze conferentie van én met elkaar. lunteren 2014
Het is al vroeg dringen op maandag 24 maart bij de inschrijfbalie in Congrescentrum De Werelt in Lunteren. Voor de eerste dag van de conferentie hebben ruim 600 mensen zich aangemeld. “We nemen deel aan een traject van School aan Zet”, zegt een locatiedirecteur uit Haaren (Noord-Brabant). “Mensen wachten op sturing, maar het moet uit henzelf komen. De workshops die ik vandaag ga volgen gaan over leiding geven aan verandering en teamcoaching.” Een bouwcoördinator uit Rijsenhout vertelt: “Ik was hier vorig jaar ook. Ik heb veel profijt gehad van de handvatten die ik heb meegekregen. Dit jaar ga ik aan de slag met professionele leergemeenschappen en ik ga naar de lezing over Executieve functies bij kleuters.” Ook een schoolleider uit Coevorden heeft goede ervaringen met de conferentie. “Vorig jaar waren wij met alle directeuren van de stichting aanwezig. Dat is zo goed bevallen dat we er een traditie van maken. We laten bezinken wat we hier leren en bespreken wat we ervan gaan invoeren. Ik breng bijvoorbeeld sinds een jaar ‘Flitsbezoeken’ aan klassen.” Verslag studieconferentie Lunteren (PO) ‘Samen Leren Inhoud Geven’